Nog een maand! - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Ati Honing - WaarBenJij.nu Nog een maand! - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Ati Honing - WaarBenJij.nu

Nog een maand!

Blijf op de hoogte en volg Ati

27 Mei 2015 | Nederland, Wageningen

Hallo lieve mensen!

Een aantal van jullie krijgt bijna dagelijks een update van de vorderingen van het regelen van mijn reis, maar vast niet iedereen is goed op de hoogte van al mijn plannen. Dus bij deze het eerste verslag met wat uitleg!

Op 25 juni zal ik op het vliegtuig stappen naar Ethiopie. Met een overstap in Nairobi, zal ik vervolgens de volgende ochtend arriveren in Addis Ababa. Daar ga ik 3 maanden stage lopen bij het wereldvoedselprogramma. Het plan is om daarna mijn thesis (ook wel bekend als afstudeeronderzoek) te doen voor nog eens 3 maanden. Hiervoor heb ik al een voorstel geschreven, wat nog zal worden aangescherpt tijdens mijn stage periode. Mijn plan is om te kijken naar school maaltijden op basisscholen, en vooral de impact op voedselzekerheid, presentie op school en op de gender balans op scholen.

Vervolgens wil ik nog twee weekjes in Kenia doorbrengen tijdens Kerst en Oud & Nieuw met Timo en hopelijk ook een groot deel met mijn vader, Dodoh, Dieke en Najuwa!

Op dit moment ben ik druk met alles te regelen, want het komt al snel dichterbij, en om er nog wat extra druk achter te zetten, zal ik in juni nog 3 weken een full-time vak gaan volgen, waardoor er weinig tijd overblijft om nog andere dingen te doen. Maar ik ben al goed op weg, de tickets zijn geboekt, gister in Brussel mijn visa geregeld en ik heb al een onderhuurder gevonden voor mijn kamer, dat moet alleen nog met de woningstichting worden geaccepteerd. Mijn grootste zorg op dit moment is nog om huisvesting te vinden in Addis, wat blijkbaar vrij prijzig is (kan zo 1000 euro per maand kosten) en ook niet heel makkelijk te vinden. Maar desnoods verblijf ik eerst een poosje in een guesthouse of hotel. Het komt vast allemaal goed!

Daarnaast is me al verteld dat de eerste paar maanden regenseizoen zijn, en dat laarzen, regenjas en paraplu een must zijn.. Lekker dan, denk ik eindelijk ons koude kikkerlandje te verlaten, kom ik alsnog in de regen te zitten! Maar ondanks dat en het feit dat ik het stiekem toch wel een beetje spannend vind, heb ik er ook wel veel zin in!

Om jullie allemaal een beetje op de hoogte te houden, zal ik proberen hier regelmatig een verslag en wat foto's te posten! Het eerstvolgende verslag zal zijn als ik daar zit, dan heb ik tenminste weer wat te vertellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ati

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 6785

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 31 Oktober 2016

Onderzoek in malawi

25 Juni 2015 - 05 Januari 2016

Zes maanden Ethiopie

Landen bezocht: