Eerste indrukken - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Ati Honing - WaarBenJij.nu Eerste indrukken - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Ati Honing - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken

Door: Ati

Blijf op de hoogte en volg Ati

28 Juni 2015 | Ethiopië, Addis Abeba

Lieve allemaal,

Ik ben er, in Addis! Vrijdagochtend ben ik geland, van Nairobi naar Addis Ababa zat ik in een half leeg vliegtuig, wel lekker op zich. Maar toen ik aankwam, miste er een tas van me. Er waren meer mensen met hetzelfde probleem en die kregen uiteindelijk hun tassen terug, maar de mijne zat er nog steeds niet bij. Dus ben ik naar de bagage claim gegaan, blijkbaar stond hij nog in Nairobi, maar hij zou met het volgende vliegtuig meegestuurd worden, dus ik mocht s middags weer terugkomen. De hele hal in het vliegveld was leeg toen ik eindelijk naar buiten kwam, en er stonden nog maar twee mannen te wachten. Gelukkig was een van hen degene die voor mij kwam, Getinet. Hij bracht me naar hun huis, waar zijn moeder en zus, dochter Rani en de hond Bobby al zaten te wachten. Ook Saskia, een Nederlandse vrouw, kwam even later thuis en we hebben met z'n allen geluncht, direct injera (glutenvrije en beetje zurige pannenkoek gemaakt van tef) met pittige sausjes. Daarna terug naar het vliegveld, waar gelukkig mijn tas aangekomen was. Dit reisje was gecombineerd met de oma naar het ziekenhuis brengen, dus ik heb meteen een ziekenhuis gezien, waar een gezin zat te huilen. Was niet de leukste ervaring zo op de eerste dag. De dag daarna ben ik met Saskia en Rani mee geweest naar de NGO bazaar, een soort markt waar NGO's souvernirs verkopen waarvan de opbrengst dus naar een goed doel gaat. Voor mij was het wat vroeg om souvernirs te kopen, maar het was leuk om te zien. Daarna naar een frans hotelletje gegaan twee straten bij hun huis vandaan om wat te eten. Nu zit ik daar weer om dit verhaal te schrijven. Ik heb namelijk nog geen internet, maar hier hebben ze wel wifi.

Vandaag heeft Saskia me laten zien hoe ik met het openbaar vervoer en met de benenwagen bij mijn stage bedrijf kan komen. Hier wordt ik morgen verwacht, dus ik hoop dat dit goed gaat. Ik vind het best spannend, maar volgende week is het vast allemaal heel normaal. Addis is qua verkeer een stuk beter geregeld dan Nairobi of Kampala, er staan minder file's.

Vandaag ben ik ook mee geweest naar een restaurant waar ze rauw vlees eten, voor mij hebben ze het toch maar laten bakken, maar ik kreeg twee grote botten met wat vlees er aan. Ik heb hier foto's van, maar kan ze nog niet op mijn computer zetten helaas.

Verder regent het hier inderdaad best wel hard, veel buitenlanders vluchten nu ook voor een vakantie, dus daar zit ik dan lekker in de regen..

Nou, dat waren voorlopig even mijn eerste indrukken, morgen begin ik met mijn stage, dus volgende keer vertel ik daar wel wat over!

  • 03 Juli 2015 - 17:46

    Jenny Overbeek:

    Hoi Ati, Nou, je weet wel dat je in Afrika zit ! jeetje alles gaat op z'n dooie akkertje . Voor een europeaan , die gewend is om te plannen, niet makkelijk.I k hoop dat je hier een beetje doorheen kan bijten. Je bent gelukkig al wat gewend en weet hoe sommige zaken in het afrikaanse land kunnen verlopen. Nu nog wat meer duidelijkheid voor je stage opdrachten, hopelijk verloopt dit niet teveel in het afrikaanse ritme. Hier is het tamelijk speedy geweest. Edith heeft haar examens achter de rug. Dit is allemaal redelijk goed verlopen, maar het blijft altijd moeilijk in te schatten. 10 juli krijgt ze de uitslag van Frans, schriftelijk en mondeling en Sciences. Ze is nu met een paar vrienden op vakantie in Zuid Frankrijk. Ik heb m'n laatste schooldag erop zitten. Dit voelt me nog wat onwennig . Op zulke momenten heb ik vaak de neiging om flink op te ruimen of schoon te maken, maar het is hier op het moment ontzettend warm( een hittegolf met de warmste dag ooit en de warmte nacht) dit laat ik maar achterwege! De koelste plek is binnen, beneden in de speelkamer of onze slaapkamer. Dus weer een mooie gelegenheid om m'n mail te beantwoorden...
    Het gaat je goed en ik kijk uit naar je volgende bericht!
    Liefs,
    Jenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ati

Actief sinds 27 Mei 2015
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 6782

Voorgaande reizen:

13 Juli 2016 - 31 Oktober 2016

Onderzoek in malawi

25 Juni 2015 - 05 Januari 2016

Zes maanden Ethiopie

Landen bezocht: